تاریخچه انیمیشن

قدیمی‌ترین نمونه‌های تلاش برای بدست آوردن توهم حرکت در طراحی ایستا را می‌توان در نقاشی‌های دوران نوسنگی غارها پیدا کرد، در جائیکه حیوانات با چندین شکل پای روی‌هم افتاده مجسم شده‌اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است. سفالینه‌ای متعلق به مردم شهر سوخته یافت شده است که نقوش روی این جام، تکراری هدفمند دارد و حرکت را نشان می‌دهد. تکراری که پایه و اساس هنر انیمیشن امروز است.
شخص خاصی به عنوان مخترع هنر فیلم پویانما وجود ندارد، چرا که افراد بسیاری پروژه‌های متعددی که می‌توان به عنوان گونه‌های مختلف پویانمایی مطرح کرد را تماماً در زمان‌های یکسانی انجام می‌دادند. فریب‌بین(به انگلیسی: Phenakistoscope | ۱۸۳۲)، زنده‌گرد(به انگلیسی: Zoetrope | ۱۸۳۴)، کنش‌نما(به انگلیسی: Praxinoscope | ۱۸۷۷)، همچنین ورق‌های پویانما(به انگلیسی: Flip book) از قدیمی‌ترین اسباب‌های پویانمایی محبوب اختراع شده در طول سده ۱۸۰۰ هستند.
فیلمساز فرانسوی جورج ملیس(به فرانسوی: Georges Méliès)، که سازنده جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی مانند سفری به ماه(به انگلیسی: A Trip to the Moon) بود، تکنیک‌های بسیاری در کارش استفاده می‌کرد که یکی از آنها نگه داشتن جرخش فیلم دوربین، و تغییر کوچکی در صحنه و سپس دوباره به چرخش در آوردن فیلم دوربین بود. این بسیار شبیه به ایده‌ای است که بعدها زنده نگاریِ استاپ‌موشن شد. ملیس به طور اتفاقی به این تکنیک دست یافت. هنگامی که او اتوبوسی را در حال رد شدن از جلوی دوربین می‌گرفت، دوربین خراب شد. موقعیکه دوربین تعمیر شد، درست زمانیکه ملیس شروع به فیلم گرفتن کرد، تصادفاً یک اسب از جلوی دوربین رد شد. نتیجه آن بود که در فیلم به نظر می‌رسید که اتوبوس به یک اسب تبدیل می‌شود. ج. استوارت بلکتون(به انگلیسی: J. Stuart Blackton) شاید اولین فیلمساز آمریکایی باشد که تکنیک‌های استاپ‌موشن و انیمشن طراحی دستی را استفاده کرد. توماس ادیسون(به انگلیسی: Thomas Edison) او را با فیلمسازی آشنا کرد. او با اولین کارش مورخ ۱۹۰۰ که کپی رایت داشت، پیشگام این ایده‌ها در دوران قرن بیستم شد. بسیاری از فیلم‌هایش، از میان آنها طراحی سحرآمیز(به انگلیسی: The Enchanted Drawing) در سال ۱۹۰۰ و فکاهی‌ِصورت‌های‌ِمتغیرِمسخره(به انگلیسی: Humorous Phases of Funny Faces) ۱۹۰۶، نسخه‌های فیلم روزمره از بلکتون «هنرمند درخشان» بود، و نسخه‌های اصلاح شده مورد استفاده ملیس قدیمی‌ترین تکنیک‌های استاپ‌موشن برای ساختن سری‌هایی از طراحی‌های روی تخته سیاه بود که به نظر می‌رسند که حرکت می‌کنند و خود را تغییر شکل می‌دهند. فکاهی‌صورتهای‌متغیرمسخره، به عنوان اولین فیلم پویانماشده واقعی ثبت، و بلکتون به عنوان اولین زنده نگاری واقعی شناخته شده‌است.
هنرمند فرانسوی دیگری به نام امیل کول(به فرانسوی: Émile Cohl) شروع به طراحی سلسله کارتون‌هایی کرد. او در سال ۱۹۰۸ فیلمی با نام صحنه_خیالات(به انگلیسی: Phantasmagoria) را ساخت. این فیلم شامل تعداد زیادی طراحی ساده سرگردان است که به هم تبدیل می‌شوند، مانند بطری شراب که به یک گل تبدیل می‌شد. همچنین قسمتهایی از تصاویر زنده وجود داشت، جایی که دست زنده نگار وارد صحنه می‌شد. این فیلم با طراحی هر قاب روی کاغذ ایجاد شده بود و هر قاب با نگاتیو(به انگلیسی: Negative) فیلم گرفته می‌شد، که به تصویر، ظاهر تخته سیاه را می‌داد. بدین ترتیب صحنه خیالات نخستین فیلم پویانمایی سنتی (طراحی دستی) به شمار می‌آید.
در ادامه موفقیت‌های بلکتون و کال، هنرمندان متعدد دیگری شروع به تجربیاتی در پویانمایی کردند. از جمله وینسر مک‌کی(به انگلیسی: Winsor McCay) که یک کارتونیست موفق روزنامه بود. او پویانمایی‌های پرجزئیاتی ساخت که نیازمند تیم هنرمندان و توجهی طاقت فرسا به جزئیات بود. هر فریم یک طراحی روی کاغذ بود که همواره می‌بایست، پس زمینه و شخصیت‌ها هردو دوباره طراحی و پویا شوند. از برجسته‌ترین فیلم‌های مکی می‌توان به نموی کوچولو(به انگلیسی: Little Nemo, 1911)، جریت_دایناسور(به انگلیسی: Gertie the Dinosaur, 1914) و غرق شدن لوسیتینیا(به انگلیسی: The Sinking of the Lusitania, 1918) اشاره کرد.
تولید فیلم‌های پویانمای کوتاه، که عموماً «کارتون» نامیده می‌شوند، در طول دهه ۱۹۱۰ به یک صنعت بدل شد و کارتون‌های کوتاه برای نمایش در فیلم‌های سینما تولید شدند. موفق‌ترین تولید کننده قدیمی زنده نگاری جان رندولف بری(به انگلیسی: John Randolph Bray) بود، کسی که همراه با ارل هرد(به انگلیسی: Earl Hurd)، سل پویانمایی یا پویانمایی روی طلق را پایه‌گذاری کرد که در باقی دهه بر صنعت پویانمایی حکمفرما بود.

توضیحات

این انیمیشن در کمتر از یک هفته و توسط نرم افزار تری دی مکس رندرگیری شد.

توضیحات

این انیمیشن توسط نرم افزار تری دی مکس رندرگیری و توسط نرم افزار های Sony Vegas و After Effects ویرایش شد. دیگر پلاگین ها و نرم افزار های استفاده شده عبارتند از : PhotoShop , Vray , Auditon




برای اطلاعات بیشتر از قسمت ارتباط با ما درخواست خود را ارسال کنید یا با شماره 09122762780 تماس بگیرید
طراحی وب سایت - طراحی انیمیشن - برنامه نویسی

Copyright © 2009-2019 Hamid Mousazadeh, All Rights Reserved